Ez gyakorlati mérési nap sokak számára még szokatlan formában kerül lebonyolításra. A résztvevők egyedülálló, eLearning-el támogatott mérési gyakorlatok során ismerkednek meg a korszerű járművekben található különféle beavatkozó vezérlés módokkal. A mérés teljesen önállóan történik, gyakorlatvezető nélkül.
Az egyszerűbb működésű relé vezérlésű áramkörök mellett bemutatásra kerülnek a különféle félvezető vezérlőelemek (Z-dióda, MOSFET stb.) által szabályzott beavatkozó áramkörök is. A gyakorlat során különféle vezérlő-áramkörök szakszerű összeállítására van lehetőség a mérőpanelen. Az aktív ciklusidő vezérlés méréséhez, illetve hibakeresés végrehajtásához egy multiméter és egy kétcsatornás PicoScope oszcilloszkóp áll rendelkezésre. Így a bemutatott mérési módszerek magabiztos műszerhasználat elsajátításával is társulnak.
A gyakorlati nap második részében egy motormenedzsment szimulátor segítségével a megtanultakat a virtuális motortérben alkalmazni tudja a résztvevő.
A gyakorlat elvégzésével a résztvevők a diagnosztizáláshoz elengedhetetlen rálátást kapnak a modern járművekben található különféle beavatkozó vezérlési módokkal, félvezetőkkel és vezérlőjelekkel kapcsolatban.
Sok életszerű dolgot lehet tanulni!
Nagyon gyakorlatias az oktatás! A mérőpad jól szemlélteti a dolgokat.
Sokszor más szemszögből mutat a hibakeresési folyamatra, mint a megszokott. A mai nap érthető és könnyen tanulható volt.
Sok új dolgot tanultam. Színvonalas oktatás és kedves oktatók.
Még egy lépéssel közelebb kerültem az oszcilloszkóp használatának megértéséhez.
A digitális szimulátor nagyon hasznos, a gyakorlati fogásokat testközelhez hozza.
Modern gépjármű beavatkozók vezérlése és félvezetők mérőpadi mérések
ReléDiódaZener diódaTranzisztorMOSFETKondenzátorAktív ciklusidő vezérelt irányjelzőAktív ciklusidő vezérelt fényerősség szabályzásFeszültség-szabályzó és erősítő áramkörKésleltetett kikapcsolású áramkör
Motormenedzsment szimulációs feladatok